Polityka Prywatności
List Zarządu STAN DESIGN Sp. z o.o.
List Zarządu STAN DESIGN Sp. z o.o. w sprawie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (RODO)
Szanowni Państwo,
Zarząd STAN DESIGN Sp. z o.o. przywiązuje dużą wagę do ochrony przetwarzanych danych osobowych w realizowanych zadaniach.
Zarząd STAN DESIGN Sp. z o.o. jest w pełni zaangażowany i wspiera procesy zmierzające do zapewnienia bezpieczeństwa danych. Zarząd zapewnia, że system ochrony danych osobowych będzie podlegał ciągłemu doskonaleniu zgodnie z wymaganiami przepisów o ochronie danych osobowych.
STAN DESIGN Sp. z o.o. spełnia wymogi stawiane przez RODO, szczególnie w zakresie zabezpieczeń i zapewniania Państwa praw. STAN DESIGN Sp. z o.o. stosuje regulaminy, procedury oraz wytyczne, które określają sposoby i zasady przetwarzania danych osobowych. Spółka wdrożyła zabezpieczenia pozwalające na minimalizowanie ryzyka naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.
Istotne informacje o przetwarzaniu danych osobowych, szczególnie w jaki sposób są gromadzone, przetwarzane i wykorzystywane, zamieściliśmy w zakładkach pod adresem: stan-design.pl, do która ma na celu poinformowanie Państwa o zasadach przetwarzania danych osobowych.
Z poważaniem
Zarząd STAN DESIGN Sp. z o.o.
Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz ustawa z dnia 25 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) zapewnienia kontrolę nad przetwarzaniem danych osobowych. Reguluje również zasady ochrony danych osobowych w celu zabezpieczenia praw i wolności osób, których dane dotyczą.
Stosujemy wymogi stawiane przez ww. przepisy prawa powszechnie obowiązującego, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa i zapewniania praw osób, których dane dotyczą.
Stosujemy regulaminy i procedury oraz wytyczne, które określają sposoby i zasady przetwarzania danych osobowych.
Istotne informacje o przetwarzaniu danych osobowych, szczególnie w jaki sposób są gromadzone, przetwarzane i wykorzystywane te dane, zamieszczone są w zakładce stan-design.pl/do. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest, w przeważającej mierze, uzasadniony interes Spółki STAN DESIGN oraz realizacja obowiązku prawnego.
Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Nazwa Administratora Danych Osobowych: Stan Design Sp. z o.o.
Adres: ul. Szkolna 4/5, 11-700 Mrągowo
Dane kontaktowe: tel. 513 647 275, e-mail: info@stan-design.pl
Pod ww. adresem można kontaktować się z Administratorem Danych Osobowych w sprawach związanych z ochroną, gromadzeniem, przetwarzaniem, modyfikowaniem i usunięciem danych osobowych.
Polityka prywatności
POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
STAN DESIGN SP. Z O.O. Z SIEDZIBĄ W MRĄGOWIE
- “Polityka ochrony danych osobowych” (dalej także “Polityka”) STAN DESIGN Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Szkolna 4/5, 11-700 Mrągowo, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000715261, NIP: 742 226 2134 stanowi zbiór zasad i regulacji ochrony danych osobowych obowiązujących w STAN DESIGN Sp. z o.o. (dalej jako Spółka).Niniejsza Polityka jest polityką ochrony danych osobowych w rozumieniu RODO – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1).
- Polityka zawiera:
- opis zasad ochrony danych obowiązujących w Spółce;
- odwołania do załączników uszczegóławiających (konkretne procedury lub instrukcje dotyczące poszczególnych obszarów z zakresu ochrony danych osobowych wymagających doprecyzowania w odrębnych dokumentach).
- Odpowiedzialny za wdrożenie i utrzymanie niniejszej Polityki jest zarząd Spółki, a w szczególności:
- Prezes Zarządu, któremu powierzono nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych – zarówno dokumentację w wersji papierowej, jak i sprzęt, w tym sprzęt komputerowy.
- Spółka zapewnia zgodność przetwarzania danych osobowych z regulacjami RODO oraz krajowymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych – szczególnie w odniesieniu do: pracowników i kontrahentów, a ponadto danych osobowych powierzonych do przetwarzania podmiotom trzecim.
- Skróty i definicje:
- Polityka oznacza niniejszą Politykę ochrony danych osobowych, o ile co innego nie wynika wyraźnie z kontekstu.
- RODO oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1).
- Dane oznaczają dane osobowe, o ile co innego nie wynika wyraźnie z kontekstu.
- Dane wrażliwe oznaczają dane osobowe ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej.
- Osoba oznacza osobę, której dane dotyczą, o ile co innego nie wynika wyraźnie z kontekstu.
- Podmiot przetwarzający oznacza podmiot lub osobę, której Spółka powierzyła przetwarzanie danych osobowych (np. usługodawca – informatyk, podmiot wykonujący usługi księgowe).
- IOD lub Inspektor oznacza Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- RCPD lub Rejestr oznacza Rejestr Czynności Przetwarzania Danych Osobowych.
- Filary ochrony danych osobowych w Spółce:
- Legalność − Spółka dba o ochronę prywatności i przetwarza dane zgodnie z prawem.
- Bezpieczeństwo − Spółka zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych podejmując stale działania w tym zakresie.
- Prawa pracownika, kontrahenta − Spółka umożliwia osobom, których dane przetwarza, wykonywanie swoich praw i prawa te realizuje.
- Rozliczalność − Spółka dokumentuje to, w jaki sposób spełnia obowiązki, aby w każdej chwili móc wykazać zgodność.
- Zasady ochrony danychSpółka działa w oparciu o treść umowy Spółki oraz przepisy prawa regulujące działalność podmiotów kapitałowych:
- zgodnie z prawem (legalizm);
- rzetelnie i uczciwie (rzetelność);
- w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą (transparentność);
- w konkretnych celach i nie “na zapas” (minimalizacja);
- nie więcej niż potrzeba (adekwatność);
- z dbałością o prawidłowość danych (prawidłowość);
- nie dłużej niż potrzeba (czasowość);
- zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych (bezpieczeństwo).
- System ochrony danychSystem ochrony danych osobowych w Spółce składa się z następujących elementów:
- Inwentaryzacja danych. Ocena skutków dla ochrony danych. Spółka w terminie co najmniej do końca stycznia danego roku kalendarzowego (lub każdorazowo w trakcie roku kalendarzowego – jak dodawane (odejmowane) są kolejne kategorie przetwarzanych danych) dokonuje identyfikacji zasobów przetwarzanych danych osobowych, kategorii danych, zależności między zasobami danych, identyfikacji sposobów wykorzystania danych (inwentaryzacja), w tym:
- przypadków przetwarzania danych wrażliwych,
- przypadków przetwarzania danych osób, których Spółka nie identyfikuje (dane niezidentyfikowane);
- współadministrowania danymi.
- Rejestr. Spółka opracowuje, prowadzi i utrzymuje Rejestr Czynności Przetwarzania Danych Osobowych w Spółce (Rejestr). Rejestr jest narzędziem rozliczania zgodności z ochroną danych w Spółce.
- Umowy powierzenia przetwarzania danych. Spółka zawiera z podmiotami lub osobami, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (np. usługodawca – informatyk, podmiot wykonujący usługi księgowe) odpowiednie umowy, stosownie do art. 28 RODO, art. 31 ustawy o Ochronie danych osobowych.
- Podstawy prawne. Spółka zapewnia, identyfikuje, weryfikuje podstawy prawne przetwarzania danych i rejestruje je w Rejestrze, w tym:
- utrzymuje system zarządzania zgodami na przetwarzanie danych i komunikację na odległość (sprawy dotyczące m.in. pracowników Spółki),
- inwentaryzuje i uszczegóławia uzasadnienie przypadków, gdy Spółka przetwarza dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki
- (sprawy dotyczące m.in. pracowników i kontrahentów Spółki) Obsługa praw jednostki. Spółka spełnia obowiązki informacyjne względem osób, których dane przetwarza, oraz zapewnia obsługę ich praw, realizując otrzymane w tym zakresie żądania, w tym:
- Obowiązki informacyjne. Spółka przekazuje osobom prawem wymagane informacje przy zbieraniu danych i w innych sytuacjach oraz organizuje i zapewnia udokumentowanie realizacji tych obowiązków.
- Możliwość wykonania żądań. Spółka weryfikuje i zapewnia możliwość efektywnego wykonania każdego typu żądania przez siebie i swoich przetwarzających.
- Obsługa żądań. Spółka zapewnia odpowiednie nakłady i procedury, aby żądania osób były realizowane w terminach i w sposób wymagany RODO i dokumentowane.
- Zawiadamianie o naruszeniach. Spółka stosuje procedury pozwalające na ustalenie konieczności zawiadomienia osób dotkniętych zidentyfikowanym naruszeniem ochrony danych.
- Minimalizacja. Spółka posiada zasady i metody zarządzania minimalizacją (privacy by default), a w tym:
- zasady zarządzania adekwatnością danych;
- zasady reglamentacji i zarządzania dostępem do danych;
- zasady zarządzania okresem przechowywania danych i weryfikacji dalszej przydatności;
- Bezpieczeństwo. Spółka zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych, w tym:
- przeprowadza analizy ryzyka dla czynności przetwarzania danych lub ich kategorii;
- przeprowadza oceny skutków dla ochrony danych tam, gdzie ryzyko naruszenia praw i wolności osób jest wysokie;
- dostosowuje środki ochrony danych do ustalonego ryzyka;
- posiada system zarządzania bezpieczeństwem informacji; (w tym systemem informatyczny)
- stosuje procedury pozwalające na identyfikację, ocenę i zgłoszenie zidentyfikowanego naruszenia ochrony danych Urzędowi Ochrony Danych − zarządza incydentami.
- Privacy by design. Spółka zarządza zmianami mającymi wpływ na prywatność. W tym celu procedury uruchamiania nowych projektów lub zadań Spółki uwzględniają konieczność oceny wpływu zmiany na ochronę danych, zapewnienie prywatności (a w tym zgodności celów przetwarzania, bezpieczeństwa danych i minimalizacji) już w fazie projektowania zmiany, inwestycji czy na początku nowego projektu.
- Inwentaryzacja danych. Ocena skutków dla ochrony danych. Spółka w terminie co najmniej do końca stycznia danego roku kalendarzowego (lub każdorazowo w trakcie roku kalendarzowego – jak dodawane (odejmowane) są kolejne kategorie przetwarzanych danych) dokonuje identyfikacji zasobów przetwarzanych danych osobowych, kategorii danych, zależności między zasobami danych, identyfikacji sposobów wykorzystania danych (inwentaryzacja), w tym:
- Rejestr Czynności Przetwarzania Danych (RCPD)
- RCPD stanowi formę dokumentowania czynności przetwarzania danych osobowych w Spółce. RCPD pełni rolę mapy przetwarzania danych i jest jednym z kluczowych elementów umożliwiających realizację fundamentalnej zasady, na której opiera się cały system ochrony danych osobowych, czyli zasady rozliczalności.
- Spółka prowadzi RCPD, w którym inwentaryzuje i monitoruje sposób, w jaki wykorzystuje dane osobowe.
- RCPD jest jednym z podstawowych narzędzi umożliwiających Spółce rozliczanie większości obowiązków ochrony danych.
- W RCPD, dla każdej czynności przetwarzania danych, którą Spółka uznała za odrębną dla potrzeb RCPD, Spółka odnotowuje co najmniej: (a) nazwę czynności, (b) cel przetwarzania, (c) opis kategorii osób, (d) opis kategorii danych, (e) podstawę prawną przetwarzania, wraz z wyszczególnieniem kategorii uzasadnionego interesu Spółki, jeśli podstawą jest uzasadniony interes, (f) sposób zbierania danych, (g) opis kategorii odbiorców danych (w tym przetwarzających), (h) informację o przekazaniu poza EU/EOG; (i) ogólny opis technicznych i organizacyjnych środków ochrony danych.
- Wzór RCPD stanowi Załącznik nr 1 do Polityki – “Wzór Rejestru Czynności Przetwarzania Danych”. Wzór Rejestru zawiera także kolumny nieobowiązkowe.W kolumnach nieobowiązkowych Spółka rejestruje informacje w miarę potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem tego, że pełniejsza treść RCPD ułatwia zarządzanie zgodnością ochrony danych i rozliczenie się z niej.
- Podstawy przetwarzania
- Spółka dokumentuje w RCPD podstawy prawne przetwarzania danych dla poszczególnych czynności przetwarzania.
- Wskazując ogólną podstawę prawną (zgoda, umowa, obowiązek prawny, żywotne interesy, zadanie publiczne/władza publiczna, uzasadniony cel Spółki) Spółka dookreśla podstawę w czytelny sposób, gdy jest to potrzebne. Np. dla zgody pracownika Spółka wskazując na jej zakres, gdy podstawą jest prawo – wskazując na konkretny przepis i inne dokumenty, np. umowę, porozumienie, żywotne interesy – wskazując na kategorie zdarzeń, w których się zmaterializują, uzasadniony cel – wskazując na konkretny cel, np. marketing własny, dochodzenie roszczeń.
- Spółka wdraża metody zarządzania zgodami umożliwiające rejestrację i weryfikację posiadania zgody osoby na przetwarzanie jej konkretnych danych w konkretnym celu, zgody na komunikację na odległość (email, telefon, sms, in.) oraz rejestrację odmowy zgody, cofnięcia zgody i podobnych czynności (sprzeciw, ograniczenie itp.).
- Zgłaszanie naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu
- W przypadku naruszenia w Spółce ochrony danych osobowych, Prezes Zarządu Spółki bez zbędnej zwłoki – w miarę możliwości, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia – zgłasza je organowi nadzorczemu właściwemu zgodnie z art. 55 RODO, chyba że jest mało prawdopodobne, by naruszenie to skutkowało ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. Do zgłoszenia przekazanego organowi nadzorczemu po upływie 72 godzin dołącza się wyjaśnienie przyczyn opóźnienia.
- Zgłoszenie naruszenia w Spółce ochrony danych osobowych musi co najmniej:
- opisywać charakter naruszenia ochrony danych osobowych, w tym w miarę możliwości wskazywać kategorie i przybliżoną liczbę osób, których dane dotyczą, oraz kategorie i przybliżoną liczbę wpisów danych osobowych, których dotyczy naruszenie;
- zawierać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe inspektora ochrony danych lub oznaczenie innego punktu kontaktowego, od którego można uzyskać więcej informacji;
- opisywać możliwe konsekwencje naruszenia ochrony danych osobowych;
- opisywać środki zastosowane lub proponowane przez Spółce w celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych osobowych, w tym w stosownych przypadkach środki w celu zminimalizowania jego ewentualnych negatywnych skutków.
- Prezes Zarządu dokumentuje wszelkie naruszenia ochrony danych osobowych, w tym okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych w Spółce, jego skutki oraz podjęte działania zaradcze.
- Wykaz budynków, pomieszczeń, w których wykonywane są operacje przetwarzania danych osobowych
1. pomieszczenia, w których przetwarzane są dane osobowe (wskazanie konkretnych nr pomieszczeń) Biuro Spółki przy ulicy Szkolne 4/5, 11-700 Mrągowo 2. pomieszczenia, w których znajdują się komputery stanowiące element systemu informatycznego ibidem 3. Pomieszczenia, gdzie przechowuje się wszelkie nośniki informacji zawierające dane osobowe (szafy z dokumentacją papierową, szafy zawierające komputerowe nośniki informacji z kopiami zapasowymi danych, stacje komputerowe, serwery i inne urządzenia komputerowe) ibidem 4. pomieszczenia, w których składowane są uszkodzone komputerowe nośniki danych (taśmy, dyski, płyty CD, dyski przenośne, uszkodzone komputery) ibidem 5. pomieszczenia archiwum ibidem - Wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów zastosowanych do przetwarzania tych danych
Lp. Zbiór danych Program Lokalizacja bazy danych Miejsce przetwarzania danych 1. Dane adresowe kontrahentów, adresy e-mail, imiona i nazwiska Microsoft Outlook, Archicad, OneDrive Komputer prezesa Biuro spółki 2. Dane pracowników, kontrahentów Microsoft Outlook, Archicad, OneDrive Komputer prezesa Biuro spółki 3. Dokumentacja pracownicza Szafka, serwer komputerowy Biuro spółki - Środki organizacyjne i techniczne zabezpieczenia danych osobowych
-
Zabezpieczenia organizacyjne
- opracowano i wdrożono Politykę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
- opracowano i bieżąco prowadzi się rejestr czynności przetwarzania
- do przetwarzania danych zostały dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienia nadane przez administratora danych bądź osobę przez niego upoważnioną,
- osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych zostały zaznajomione z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz w zakresie zabezpieczeń systemu informatycznego,
- osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych obowiązane zostały do zachowania ich w tajemnicy,
- przetwarzanie danych osobowych dokonywane jest w warunkach zabezpieczających dane przed dostępem osób nieupoważnionych,
- przebywanie osób nieuprawnionych w pomieszczeniach, gdzie przetwarzane są dane osobowe jest dopuszczalne tylko w obecności osoby zatrudnionej przy przetwarzaniu danych osobowych oraz w warunkach zapewniających bezpieczeństwo danych,
- dokumenty i nośniki informacji zawierające dane osobowe, które podlegają zniszczeniu, neutralizuje się za pomocą urządzeń do tego przeznaczonych lub dokonuje się takiej ich modyfikacji, która nie pozwoli na odtworzenie ich treści.
-
Zabezpieczenia techniczne
- wewnętrzną sieć komputerową zabezpieczono poprzez odseparowanie od sieci publicznej za pomocą routera Mikrotik RB951G-2HnD.
- stanowiska komputerowe wyposażono w indywidualną ochronę antywirusową,
- komputery zabezpieczono przed możliwością użytkowania przez osoby nieuprawnione do przetwarzania danych osobowych, za pomocą indywidualnego identyfikatora użytkowania i cykliczne wymuszanie zmiany hasła,
-
Środki ochrony fizycznej:
-
urządzenia służące do przetwarzania danych osobowych umieszczone są w zamykanych pomieszczeniach,
- dokumenty i nośniki informacji zawierające dane osobowe przechowywane są w zamykanych na klucz szafach.
-
-
-
Postanowienia końcowe
-
Każdy użytkownik przed dopuszczeniem do pracy z systemem informatycznym przetwarzającym dane osobowe lub zbiorami danych osobowych w wersji papierowej winien być poddany przeszkoleniu w zakresie ochrony danych osobowych w zbiorach elektronicznych i papierowych.
- Za przeprowadzenie szkolenia odpowiada administrator danych osobowych.
- Zakres szkolenia powinien obejmować zaznajomienie użytkownika z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi oraz Polityką bezpieczeństwa i innymi związanymi z nią dokumentami obowiązującymi u administratora danych osobowych,
- Szkolenie zostaje zakończone podpisaniem przez słuchacza oświadczenia o wzięciu udziału w szkoleniu i jego zrozumieniu oraz zobowiązaniu się do przestrzegania przedstawionych w trakcie szkolenia zasad ochrony danych osobowych.
-
Klauzule informacyjne
1. Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w rekrutacji prowadzących działalność gospodarcza.
Zostałem/am poinformowany/a, o tym, że:
- Administratorem moich danych osobowych podanych w formularzu oraz dokumentach rekrutacyjnych jest Spółka Stan Design Sp. z o.o.[1]
- Inspektorem ochrony danych w ………………..[2] jest ………………..[3]
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach udziału w niniejszym procesie rekrutacyjnym oraz – w przypadku wyrażenia na to zgody- dalszych procesach rekrutacyjnych.
- Przyjmuję do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla wzięcia udziału procesie rekrutacyjnym, a w przypadku wyrażenia na to zgody – również dalszych procesach rekrutacyjnych.
- Przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w toku obecnej rekrutacji odbywa się w oparciu o dobrowolnie wyrażoną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Przetwarzanie danych osobowych w dalszych procesach rekrutacyjnych odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
- Dane będą mogły być również przetwarzane niezależnie od wyrażonej zgody, w związku z dochodzeniem/obroną roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Mam prawo do żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Moje dane osobowe będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż przez czas trwania procesu rekrutacji. W razie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych również w dalszych procesach rekrutacyjnych moje dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez okres ………………..[4]. Moje dane osobowe będą mogły być przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń związanych z przetwarzaniem moich danych osobowych w celach określonych w powyższej deklaracji zgody.
- Moje dane nie będą przekazywane innym odbiorcom, ani do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.[5]
- Moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.[6]
- Przysługuje mi prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (obecnie GIODO)
- Brak powyższej zgody uniemożliwi nam rozpatrzenie oferty.
[1] Należy podać dane administratora danych – nazwę, siedzibę, adres, dodatkowo należy podać dane przedstawiciela jeżeli istnieje
[2] Należy podać dane administratora danych
[3] Należy podać dane inspektora ochrony danych – imię i nazwisko, e-mail (lub inne dane kontaktowe)- o ile powołano!
[4] Należy wskazać okres, przez jaki będą przetwarzane dane osobowe
[5] Jeżeli dane miałyby być przekazywane inny odbiorcom – należy ich wskazać; podobnie jeżeli dane miałyby być przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowej – należy wskazać taką informację, a także przekazać informację o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz o możliwościach uzyskania kopii danych lub o miejscu udostępnienia danych.
[6] Jeżeli dane miałyby być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania – konieczne jest przekazanie tej informacji, w tym także informacji o zasadach podejmowania tych decyzji oraz o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
2. Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w rekrutacji prowadzących działalność gospodarcza.
Klauzula informacyjna o prawie cofnięcia zgody
Szanowni Państwo,
Realizując obowiązek informacyjny, określony w art. 13 rozporządzenia 2016/679 informujemy, że:
* Administratorem Państwa danych jest nasza spółka, czyli : Stan Design Sp. z o.o. z siedzibą w Mrągowie pod adresem ul. Szkolna 4/5 Skontaktować się można z nami tradycyjnie, pisząc na adres naszej siedziby, mailowo …………………….. i telefonicznie ……………………………
* Zgoda może zostać przez Państwa wycofana w dowolnym momencie (możecie to Państwo zrobić przesyłając stosowne oświadczenie do Administratora Danych Osobowych – Spółka). Prosimy pamiętać, że cofnięcie zgody odnosi skutek od momentu tego zdarzenia. Dopóki nie dowiemy się, że nie chcecie Państwo otrzymywać naszych wiadomości, nasze działania są zgodne z prawem.
* Państwa dane będziemy przetwarzać tak długo, jak Państwo się na to zgadzacie. W przypadku wycofania zgody, dane zostaną przez nas usunięte niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. To maksymalny czas, który jest nam potrzebny operacyjnie na usunięcie Państwa danych z naszych zasobów.
* Oświadczamy, że nie przekazujemy Państwa danych innym odbiorcom, ani w EOG ani w państwie trzecim.
* Każdy z naszych Klientów otrzymuje od nas te same komunikaty. Nie dokonujemy żadnych analiz Państwa preferencji i nie gromadzimy na Państwa temat innych danych bez Państwa wiedzy i odrębnej zgody.
* W związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych macie Państwo prawo dostępu do nich, ich poprawiania, żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Przysługuje też Państwu prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego.
* Podanie danych jest oczywiście dobrowolne.
3. Klauzula informacyjna zgodna z RODO dla współpracowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
Klauzula informacyjna zgodna z RODO dla współpracowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą
W związku z nawiązywaną współpracą, szanując Twoją prywatność oraz dbając o to, abyś wiedział kto i w jaki sposób przetwarza Twoje dane osobowe, poniżej przedstawiam informacje, które pomogą Ci to ustalić.
- Administratorem Twoich danych osobowych jest STAN DESIGN SP. Z O.O. ul. Szkolna 4/5, 11-700 Mrągowo e-mail: ………………….
- Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania, żądania ich usunięcia lub wniesienia sprzeciwu z powodu Twojej szczególnej sytuacji. Masz również prawo do żądania od Nas ograniczenia przetwarzania Twoich danych, a także do ich przenoszenia.
- Jeżeli uznasz, że Twoje dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Twoje dane osobowe będą przetwarzane w kilku różnych celach tj. dla prawidłowej realizacji umowy, dla celów podatkowych, a także mogą być przetwarzane dla dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią. (Należy pamiętać, że w pojęciu “realizacja umowy” mieszczą się również działania podejmowane przed zawarciem umowy, na żądanie podmiotu danych, jeśli są niezbędne do zawarcia umowy).
- Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i wykonania umowy.
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który na Nas ciąży takiego jak np. obowiązek archiwizacyjny) oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
- Odbiorcami twoich danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, a także podmioty świadczące na Naszą rzecz usługi księgowe, transportowe, dostarczające przesyłki kurierskie i pocztę (w tym miejscu trzeba też wskazać inne podmioty, którym będą powierzane do przetwarzania dane osobowe tzw. procesorzy lub do których dane osobowe trafią).
- Twoje dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas, przez który umowa będzie wykonywana, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w związku z realizacją 5 letniego obowiązku archiwizacyjnego.
Polityka Cookies
- Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator strony Stan-Design.pl – STAN DESIGN Sp. z o.o. ul. Szkolna 4/5, 11-700 Mrągowo, e-mail: info@stan-design.pl, Tel: +48 513 647 275
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
Poniższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska.
źródła informacji: http://wszystkoociasteczkach.pl/