Wizualizacje i animacje

Twinmotion

Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem
oprogramowania Twinmotion
Odkryj moc wizualizacji w czasie rzeczywistym

Program dla profesjonalistów z dziedziny architektury, projektowania wnętrz, inżynierii, urbanistyki i architektury krajobrazu, wzornictwa i wszystkich branż kreatywnych. Łączy w sobie intuicyjny interfejs z mocą silnika Unreal Enginel, dzięki czemu można w nim łatwo stworzyć zachwycające wizualizacje 3D w czasie rzeczywistym: wysokiej jakości wizualizacje, animacje, prezentacje w chmurze, spacery wirtualne.

W listopadzie 2023 roku pojawiła się najnowsza wersja Twinmotion 2023.2. Jest ona dostępna w języku polskim! Przynosi także długo wyczekiwany LUMEN – nowy silnik renderingu w czasie rzeczywistym!

Twinmotion

Twinmotion 2023.2

Przynosi szereg nowych funkcji, spośród których najważniejszą jest LUMEN – dynamiczny system Globalnego oświetlenia i odbić! Dzięki systemowi Lumen oświetlenie pośrednie dostosowuje się na bieżąco do zmian w bezpośrednim oświetleniu lub w geometrii. Przykładowo, zmieniając kąt padania promieni słonecznych w zależności od pory dnia lub otwierając drzwi zewnętrzne scena uaktualni się w czasie rzeczywistym zapewniając nowy poziom realizmu. Nowy silnik renderingu działa zarówno w wersji z systemem Windows jak i macOS.

Przegląd nowości

Twinmotion

Pobierz wersję testową

Pobierz Twinmotion za darmo i używaj go tak długo, jak potrzebujesz, aby wypróbować najnowsze funkcje, tworzyć projekty niekomercyjne lub rozpocząć swoją przygodę z nauką. Kiedy będziesz gotowy/a do wykorzystania go w pracy, możesz zaktualizować do pełnej wersji komercyjnej z wszystkimi funkcjami.

Pobierz, wypróbuj i kup Twinmotion!

Stan Design jest oficjalnym dystrybutorem oprogramowania Twinmotion.
Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły!

Twinmotion – co nowego jest w wersji 2023.2?

Można teraz importować parametryczne materiały Adobe Substance 3D w formacie SBSAR i przechowywać je w bibliotece Twinmotion; mogą to być materiały stworzone samodzielnie w programie Substance Designer lub pochodzące z jednej z wielu bibliotek materiałów dostępnych w tym formacie. Wszystkie parametry są dostępne do edycji w panelu właściwości Twinmotion, a tekstury są generowane natychmiast po wprowadzeniu zmian
Ta wersja wprowadza możliwość importowania animowanych plików FBX, glTF i GLB do Twinmotion w celu tworzenia bardziej zaawansowanych efektów. Funkcja obejmuje obsługę zarówno statycznej siatki, jak i siatki szkieletowej, a także oferuje możliwość zapętlania ruchu, opóźniania jego rozpoczęcia oraz przycinania punktów wejścia i wyjścia. W przypadku obiektów szkieletowych, które mają kilka animacji, można również wybrać, która animacja ma zostać odtworzona.
Można teraz malować i rozpraszać siatki Sketchfab, Quixel, biblioteki użytkownika i większość zasobów biblioteki Twinmotion, aby szybko i łatwo zaaranżować swoją scenę. Wcześniej ta funkcjonalność była ograniczona tylko do roślinności w bibliotece Twinmotion.
Dodana została możliwość podglądu widoku kamery multimediów podczas edytowania sceny w drugim widoku na żywo. Umożliwia to znacznie szybsze i łatwiejsze pozycjonowanie elementów, takich jak światła lub obiekty rzucające cień, które nie znajdują się w kadrze kamery.
Nowy szablon White Studio oferuje łatwy sposób na rozpoczęcie projektów wizualizacji samochodów. Podobnie jak inne szablony, zawiera on szereg predefiniowanych ujęć; wystarczy zastąpić obiekt swoim modelem, aby rozpocząć renderowanie.
Nowa opcja ekspozycji naśladuje sposób, w jaki oczy akomodują się do różnych warunków oświetleniowych. Działa tak aby poza istniejącymi ustawieniami ekspozycji zachować szczegóły w cieniach i światłach w trudnych scenach, o wysokim zakresie dynamiki.
Nowa obsługa WebVR dla zestawów panoramicznych przesłanych do Twinmotion Cloud umożliwia zainteresowanym z dowolnego miejsca na świecie uruchamianie i nawigowanie nimi z pełnym zanurzeniem za pomocą zestawów do Wirtualnej rzeczywistości.
Przeprojektowaliśmy efekty deszczu i śniegu, aby poprawić ich wierność wizualną, w tym sposób, w jaki nagromadzony deszcz pojawia się na różnych powierzchniach i jak krople wody rozpryskują się po kałużach.
Path Tracer poprawnie renderuje teraz przezroczystość dla materiałów wodnych, dzięki czemu można dokładniej przedstawiać elementy takie jak jeziora, baseny czy stawy.
Dodaliśmy nowy zoptymalizowany podstawowy materiał szkła, który usuwa funkcje, które nie są wymagane dla zwykłego przezroczystego szkła, przyspieszając czas renderowania.
W poprzednich wersjach zasoby Sketchfab były importowane jako jeden obiekt. Teraz są one dostępne z widocznymi podelementami, zorganizowane w folderze, umożliwiając wybór, edycję, animację oraz usuwanie zbędnych części.
LUMEN – nowy silnik renderingu

Oczekiwanie dobiegło końca! Rewolucyjny system dynamicznego oświetlenia globalnego (GI) i odzwierciedleń z Unreal Engine 5 jest teraz dostępny w Twinmotion. Dzięki Lumen, oświetlenie pośrednie dostosowuje się na bieżąco do zmian w oświetleniu bezpośrednim lub geometrii – na przykład zmieniając kąt słoneczny w zależności od pory dnia czy otwierając zewnętrzne drzwi – co przynosi nowe poziomy realizmu w aplikacjach czasu rzeczywistego.

Importowanie plików animowanych

Gotowy, aby ożywić rzeczy? Teraz możesz importować animowane pliki FBX, glTF oraz GLB do Twinmotion, aby stworzyć bardziej zaawansowane, spersonalizowane i wiarygodne doświadczenia. Funkcja obejmuje obsługę animacji zarówno na statycznych modelach, jak i szkieletowych modelach (skeletal mesh), umożliwiając zapętlanie klipów, opóźnianie ich startu oraz przycinanie punktów początkowych i końcowych.

Udoskonalona pogoda

Efekty pogodowe mogą znacznie poprawić wizualizacje. Przerobiliśmy efekty deszczu i śniegu, aby poprawić ich wierność wizualną, obejmując sposób, w jaki zbierający się deszcz pojawia się na różnych powierzchniach oraz to, jak krople wody rozpryskują się na kałużach.

Idealna przezroczystość wody

Zapraszamy do wody, jest cudowna! Nowa wersja poprawnie renderuje przezroczystość materiałów wodnych, dzięki czemu możesz dokładniej odwzorować elementy takie jak jeziora, baseny, stawy i inne cechy wodne.

Lokalna ekspozycja

Czasami ustawienia ekspozycji muszą być kompromisem pomiędzy bardzo ciemnymi a bardzo jasnymi obszarami. Lokalna ekspozycja działa dodatkowo, imitując sposób, w jaki Twoje oczy dostosowują się do różnych warunków oświetlenia.